Selasa, 17 Februari 2009

BAgai anjing menyalak bukit….

Seperti yang kita ketahui Bekas MB Selangor yang kehilangan arah telah menjatuhkan hukuman sebelum siasatan polis terhadap kes Elizabeth Wong.
Bekas MB Selangor, Khir Toyo mahu Elizabeth Wong letak jawatan exco dan mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan ekoran pendedahan gambar separuh bogelnya, sebagaimana yang disiarkan melalui buletin utama TV3 malam ini.

Begitu sensitifnya Khir Toyo bila ada isu yang mengaibkan wakil rakyat terutama dari Pakatan Rakyat, sedangkan polis masih belum memulakan siasatan terhadap isu tersebut tetapi Khir Toyo sudah menjatuhkan hukuman terhadap Elizabeth Wong dengan meminta beliau meletakkan jawatan.

Kalau betul Khir Toyo begitu sensitif terhadap isu sebegini mengapa beliau berdiam diri apabila melibatkan Chua Soi Lek dan Jamalidin Jarjis. Mengapa digembar gemburkan tentang gambar Elizabeth Wong yang dirakam semasa tidur, tidakkah tidur itu boleh diibaratkan sebagai tidak sedarkan diri atau boleh dikatakan separuh dari mati.

Mengapa Khir Toyo tidak meminta Chua Soi Lek yang masih memegang jawatan timbalan Presiden MCA dan Jamalidin Jarjis Ahli Majlis Tertinggi Amno, yang juga Ahli Parlimen Rompin, Pahang meletakkan jawatan masing-masing diatas kesalahan yang dilakukan secara sedar dan melibatkan orang kedua.

Mungkin kerana kehilangan kuasa yang menyebabkan Khir Toyo begitu sensitif dan meroyan, jadi kepada pengundi Khir diingatkan supaya memilih Pakatan Rakyat dalam pilihan raya akan datang dengan harapan Khir Toyo akan lebih sensitif dan bertanggung jawab terutama kepada seluruh rakyat selangor.

Tetapi apa yang yang dapat diperhatikan Khir Toyo hanya ingin dilihat sebagai hero dalam masyarakat supaya beliau boleh menarik perhatian perwakilan Pemuda Amno untuk memilih beliau dalam pemilihan Amno yang dijadualkan pada mac nanti.
di 9:38 PM Dari sumber burudin


3 ulasan:

GeNeRaSi MaLaYSia berkata...

mestilah macam tu..kan de calon tok ketua pemuda..kalu xwt cmtu..cmne de nk mng..

Naz berkata...

cuma menjadi pemerhati amatur...

nonna manis berkata...

pemerhati amatur saje ke

Hadith Muslim