Khamis, 26 Februari 2009

BaJet Kahwin

salam...kepada kenalan blog sy..

da lame sy x nuleh pe2 kat blog sy...
tp ari ni ade perkara yang menarik perhatian nona..

BAjet Kawin?.....
Bersediakah kite apabila menyediakan Bajet Kawin...Terutama pihak Lelaki.
Yang akan keluarkan Bajet Wajib Hantaran(Sebenarnya DLM Islam Xde cuMe mas Kawin je)
HAha tp skang ni kaum wanita pun kua blanje byk gak..coz dr segi persiapan kawin iaitu dari baju hingga ke hidangan ape nk sediakn kaum wanita yg kene fikirkn..

Tapi tu bukan prob nye...yang prob nye..duit la..of coz la..bagi pasangan muda2 yang baru dpt keje tu base akan terbeban dengan Bajet Kahwin Yang Tinggi dan Xsume mampu menyediakan dlm mase yang cepat...Pada pendapat aku la 20k pun xcukup untuk kenduri dan hantaran..

jadi jln mudah rame yang buat loan..20k..pas kawin sakit plak nk membayar nye..

tak dinafi kan masih ade pasangan yang berdisplin ni..dpt la kumpul duit byk tu dlm ms yg ditetapkan..tp yang xdpt kumpul..terpakse la mintak diskaun % kat pihak perempuan nk kurg hantaran...

MAcam Base la tunang MAybe cecah 3k..
KAwin sebelah pihak je 15-20k
Total la dekat 30k kite blanje kan untuk majlis kahwin...
yela Kawin 1 x seumur hidup woo..kalu x blanje cm ne..


ni pendapat nona saje.xde pengalamn sendiri lg.. maybe anda ade komen dan buah fikiran bagi mengatasi masalah
bajet Kawin..Yang semakin Terdesak dan mendesak bagi golongan yang xmmpu..



10 ulasan:

ajwinajeera berkata...

bajet kawen sgt memeningkan!

en_me berkata...

nak kawen ghupernyerrr.. ehehe, salamms dr me dikejauhannns..

GeNeRaSi MaLaYSia berkata...

hohoho..
cik nonna dh nk kwn ke ek..
hohoho..

Atan berkata...

sebaik baik perkahwinan .. mas kahwin nya rendah.. jangan lah membeban kan ibu bapa ..

nonna manis berkata...

ajwin...
mmg pening pun...sy tgk kwn2 sy lg pening nk kawin

nonna manis berkata...

en_me said...
mst la nk kawin...tp prob nye bajet

nonna manis berkata...

gen-----
yela cik gen..sy tunggu bf sy meminang..
agak2 cik gm lame x sy kene tunggu..
hehe de ade prob bajet kot

nonna manis berkata...

en. atan
ait nk kawin pun beban kn ibubapa...
sebaiknya kite kumpul duit sendiri
pe leh wat jika ibubapa terlalu suap ank dari kecik..sume nk bg

GeNeRaSi MaLaYSia berkata...

ye ke ..mslh bajet cmne ek tu..hohoho...

nonna manis berkata...

gen...
masalh bajet..xckp lg la tu cik gm..
same2 la kite bersabo...

Hadith Muslim