Khamis, 12 Februari 2009

Chelsea....Chelsea

Chelsea Pecat Scolari ? Kene bayar 80 juta….
Keputusan Chelsea memecat pengurus PAsukan itu, Luiz Felipe Scolari memungkinkan Kelab Liga PErdana Inggeris itu membayar pampasan 15 juta pound iaitu RM80juta. Namun belum reda isu pemecatan itu sudah timbul spekualsi siapa bakal pengganti kelab bola sepak itu. BAnyak akhbar meletakkan nama pengurus pasukan Ac Milan, Carlo Ancelotti sebagai calon popular selain menyebut Frank Rijkaard, Roberto MAnicini dan Guus Hiddink antar calon hangat yang lain.
Scolari yang pernah membimbing pasukan negaranya , Brazil memenangi Piala Dunia, yang disingkrkan daripada stampford Bridge kelmarin hanya tiga bulan daripada kontrak tiga tahunnya yang dianggarkan bernilai 6 juta pound(RM34 juta)..
Sebelum nin pasukan Chelsea memecat Jose Mourinho swlaku pengurus pada 2007 dan disingkirkan dengan penggantian Avram Grantsebulan selapas menandatangani Kontrak 4 tahun. Jumlah keseluruhan pemecatan ketiga –tiga pengurus ini hamper mencecah 40juta pound (RM228juta). Ruumusan ini menjadi fakta yang dangkal apabila Ketua Eksekutif Chelsea, Peter Kenyon mengatakan Kelab London itu akan menjadi “bebas pengurusannya” menjelang 2010.
Malangnya, keputusan dan prestasi Chelsea semakin merosot pada saat genting musim ini. Pasukan Chelsea berpendapat bahawa pilihan terbaik adalah melakukan perubahan dengan mengubah pengurus pasukannya

Tiada ulasan:

Hadith Muslim