Jumaat, 28 Ogos 2009

CERITA YANG TERAMAT SEDIH

cerita sedih bila lif rosak
Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas, mereka pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi.

Si A: Macam mana ni... rumah kita atas sekali pulak tu?

Si B: Aduhhhh... bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke?

Si C: Aku rasa, baik kita panjat tangga aje... kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik..

Si A: Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih saja, sebab kalau kita buat cerita lawak, kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa. Biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, jadi mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. Si A mula bercerita.

Si A: Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku. Aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku... bla bla bla bla bla...

Punyalah sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh-leleh air mata, sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata, kemudian mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita.

Si B: Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalam kemalangan jalan raya. Aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada masa tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang... bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih... punyalah lama si B bercerita, sedar tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat saja lagi. Sambil melangkah memanjat tangga ke tingkat 56, si C mula menyampuk.

Si C: Alaaaaaa... korang punya cerita tak sedih lagi. Cerita aku lagi sedihhhh punya.

Si A: Kau ada sejarah hidup sedih juga ke?

Si C: Emmmm... mungkin hari ini dalam sejarah...

Si B: Cerita aje le... kita dah tinggal 4 tingkat je lagi.

Si C: Aku sedih kerana... KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA.... UWAAAAAA....




12 ulasan:

Faarihin berkata...

salam..
adoiyai yang last punya citer lagi sedey woo.. dah la dah naik banyak tingkat.. aleh2.. kunci umah plak trtggl kat dlm keta.. sedey nye.. huhuhu.. (^__^)

Da' daffodil D berkata...

Allah..macam mane bole gitu ni? ish3. apada...huhu

nonna manis berkata...

Faarihin>>>
Huhu tu la de sedih nye la..boley pulak tertinggal dlm keta kunci rumah...hehehe

nonna manis berkata...

Da' daffodil D >>>>

tu la psl tiga2 pun xngat nk amik kunci tu..

savior_knight berkata...

pergh.. kesian tul dieorg kan?
dah la dgr citer sedih..
pastu boleh lak tertinggal kunci kat kete..
adui...
x sanggop oden nak turun balik amik kunci..

chipsmore berkata...

sy rasa sy pena baca cerita ni...hee ;)

~0~ berkata...

bangang punye cite...ahaks

nonna manis berkata...

savior_knight...

mmg xsanggup pun nk turun amik balik..tp rumah lak xleh nk bukak..cm ne nk buat tu?hehehe

nonna manis berkata...

chipsmore >>>
penah bace ek cute..tp baca dua kali pun tetap kelakar kn

nonna manis berkata...

~O~>>>
cite ni sekadar hiburan yang membengangkan jugak..hehe =p

Framestone berkata...

betul2 lame die xupdate blog ek

nonna manis berkata...

Framestone..>>
AGak bizi la bulan pose ni..balik keje trus niaga bazar ramadhan..hehe tu yg da lame xupdated

Hadith Muslim