Rabu, 21 Oktober 2009

sejadah Sembahyang..gempar di pasir puteh



Semalam gempar 1 malaysia apabila sejadah di sebuah sekolah terbentuk seolah-olah berdiri solat..

adakah ini perbuatan orang yang tidak bertanggungjawab atau peringatan Allah kepada umat islam..Selepas kejadian gempa di negara jiran adakah kita masih ingat dan insaf..




Tetapi kita di ingatkn supaya tidak terlalu percaya kerana boleh membawa kurafat.
peistiwa ni da byk berlaku sebelum cume tidak di hebahkan secara meluas..tetapi semalam sampi 35 sejadah berdiri..mungkin membawa makna kepada kita..supaya kembali ke jalan yang benar..kerana semakin ramai masyarakt islam tidak menjaga solat dan seirng lalai dgn perintah Allah.

Marilah same2 muhasabah diri sebelum terlambat..
Waallahualam

4 ulasan:

Ashcroftstylus Az berkata...

salam,

saya memandang perkara ini berlaku kerana 3

1. orang yang susun sejadah itu, atau pun menggunakan cecair kimia untuk membentuk postur sejadah itu

2. kalau bukan manusia, boleh jadi jin yang melakukannya

3.jika tidak dua2 di atas, munkin itu adalah peringatan daripada ALLAH.

apa yang pelik sebenarnya, banyk lagi manusia yang x berdiri mendirikan solat, tetapi kenapa kita tidak sibuk mengambil masalah ini.

yang peliknya lagi, yang berpusu ke surau tu nak tgksejadah solat, lupakah die akan adat2 kunjung ke tempat solat, tidak pula dilakukan solat tahiyyatul masjid.

wassalam.

nonna manis berkata...

memang pelik la..manusia yang pelik tgk sejadah..surau dan masjid hanye di penuhi hanye waktu solat terawih dan bulan puasa..

Sedangkan di bulan lain masjid langsung kosong..

hanya Allah sahaja Yang tahu hikamh di sebalik kejadian

Cik Peanut berkata...

entahlah..banyak kali dah kan benda cam gini berlaku...
amik yang positive..
yang karut mengarut tu buang.
dan peanut setuju dengan komen kat atas ni...

peristiwa ni mengajak kiter ke masjid, menunaikan solat,bukan berpusu2 ke masjid semata2 nak tengok sendiri

sepatutnya orang yang tengok dengan mata sendiri ni, timbul keinsafan
hope so

nonna manis berkata...

Cik Peanut>>>
yela think positif mende2 yang terjadi..ade hikmah di sebalik kejadian

Hadith Muslim